Erori Cloudflare. Cloudflare are cel mai slab suport tehnic pe care l-am vazut pe vreun site

Dupa ce m-am mutat la loc la Web365, deoarece am plecat de la hostingul din Luxemburg, nu am mai putut folosi Cloudflare, fiindca am primit doua erori: in cPanel „IP-ul tau s-a schimbat” si nu ma mai lasa sa ma loghez, iar pe WordPress login eroare 403 (acces interzis).

Nu-i vina firmei de hosting, dupa cum puteti citi mai jos, ci exclusiv a celor de la Cloudflare, care mi-au marcat tichetul de la suport ca fiind rezolvat, fara sa se intample acest lucru, dupa care l-au inchis. Cloudflare are cel mai slab si incompetent suport posibil, de la facerea lumii incoace, pentru ca le-am dat mura in gura de la ce este si nu au dorit sa ma ajute.

Am facut o mare greseala cand am plecat de la Web365. Am zis ca realizez si eu o treaba si mai reduc din costuri, fiind atras de cei 20GB spatiu pe SSD si IP dedicat, din Luxemburg, pentru 60 de lei pe an. Cat dai, atata face, adica overselling la greu. Este prima data cand imi cer banii inapoi, pe asa ceva. Si-au oprit cat am stat la ei, mi-au returnat restul banilor si m-am intors la Web365, unde gazduirea se misca excelent.

Folosind deja Cloudflare, adica avand DNS-urile lor la ROTLD, am dat cateva click-uri in zona DNS a interfetei CDN-ului si m-am mutat la noua firma de hosting, in cateva secunde, fara sa mai astept propagarea DNS-urilor. Asta este frumusetea Cloudflare, printre altele.

Normal, propagarea DNS-urilor dureaza de la cateva minute, la cateva ore. La mine in retea, trebuie sa astept aproape trei zile de fiecare data cand schimb nameserverele si ti se ia. In timpul asta, pot da flush DNS in Windows sau clear DNS in routerul wireless cu DD-WRT, insa nu-i o metoda sigura, fiindca tot trece pe vechiul hosting.

O metoda sigura, pana la propagarea totala a DNS-urilor, este fortarea domeniului web pe noul IP, din DD-WRT DNSMasq. Un fel de fisier HOSTS al sistemului de operare Windows, insa de aceasta data pe Linux si pentru toate dispozitivele din casa, modificarile fiind in firmware-ul routerului wireless.

Am realizat modificarile in Cloudflare, am trecut la noua firma de hosting si totul parea bine, pana am pornit protectia CDN-ului.

Am pornit protectia Cloudflare, asa cum este normal, pe doua componente: A – cik.ro si CNAME www alias pentru cik.ro. Nu pe cPanel, mail si tot ceea ce mai este pe acolo, deoarece nu-i nevoie.

Ei bine, daca la vechea firma de hosting din afara totul era in regula, deci setarile blogului meu WordPress in legatura cu Cloudflare erau OK, aici am inceput sa primesc doua erori: IP-ul s-a schimbat si nu ma mai lasa sa ma loghez in cPanel, daca protectia este pornita si eroare 403 (acces interzis) pe WordPress login. Fara astea doua, nu mai poti folosi nici panoul de control, nici blogul. Adica esti legat si de maini si de picioare.

Daca folosesc Cloudflare ca simplu DNS, merge fara probleme, insa nu mai pot utiliza cache-ul lor superb, precum si alte beneficii, si mor de oftica din cauza asta.

Am crezut ca nu am trecut eu bine datele in zona DNS din Cloudflare, asa ca am sters toate site-urile din intefata Cloudflare, am modificat la Hostico DNS-urile lor, cu cele ale gazduirii mele, iar mai apoi am scanat blogul din Cloudflare, pentru a-si lua automat toate setarile noii gazduiri. Dupa ce a terminat de importat datele, am observat ca totul era trecut la fel ca mine, deci nu gresisem cu nimic. Nici nu-i mare inginerie.

Mai apoi, am verificat sa nu fie ceva ciudat prin fisierul meu .htaccess, sa nu blochez clasele IP Cloudflare, insa nu, totul era in regula.

Am dezactivat si mod_security din cPanel, sa nu fie vreo problema cu el. Nimic, tot la fel facea.

Incercand absolut tot ceea ce tinea de mine pentru a rezolva treaba, m-am gandit ca or avea astia ai mei de la hosting vreo regula ciudata prin firewall, care interzice Cloudflare. I-am rugat sa adauge in firewall la whitelist toate clasele IP Cloudflare, ceea ce au si facut. In plus, mi-au instalat in cPanel si pluginul Cloudflare, deoarece m-am gandit ca o importa niste lucruri pe care nu le stim noi si poate rezolv treaba.

La vechiul hosting aveam tot asa, plugin Cloudflare, insa toate lucrurile oricum le faceam din interfata site-ului Cloudflare, deoarece pluginul are prea putine optiuni. Apropo: daca doriti sa delogati contul Cloudflare din cPanel, nu are optiune de sign out, asa ca va trebui sa stergeti fisierul „cloudflare_data.yaml” din cpanel/datastore/.

Nici vorba sa importe pluginul cine stie ce lucruri pe care noi sa nu le stim. Tot asa facea, erori peste erori. In continuare, ma gandeam ca este ceva in legatura cu firma noua de hosting, insa nu era.

Vedeti voi, chiar daca ai mei nu se pricep prea tare la Cloudflare, pentru ca nu-l folosesc, macar au avut bunavointa de a-mi pune la dispozitie toate uneltele necesare pentru a incerca sa-mi dau seama, prin eliminare, de la ce poate fi.

Au copiat baza de date a blogului si toate fisierele, le-au pus pe un cont cPanel de test, pe acelasi server cu mine, doar pe un domeniu diferit, dupa care mi-au dat absolut toate datele de logare, sa vad cu ochii mei ca nu-i de la ei: contul lor de Cloudflare, contul cPanel si parola WordPress.

Am verificat, iar protectia Cloudflare era pusa pe absolut toate componentele gazduirii, nu doar pe cele doua de mai sus si totul functiona cum trebuie, fara erori.

Astfel, mi-am dat seama de doua lucruri:

1. Nu este de la noua gazduire, deci nu aveau pusa vreo regula ciudata prin firewall, mod_security si asa mai departe, care sa interzica in vreun fel Cloudflare.

2. Nu este nici de la blogul meu. Asta stiam deja, deoarece am folosit cu aceleasi setari, cu succes, Cloudflare pe gazduirea din afara.

Singura diferenta majora, intre contul meu de Cloudflare si cel al gazduirii, era data de DNS-uri. Eu aveam DNS-uri Cloudflare diferite fata de ale lor. In cazul planului Cloudflare gratuit, nu poti schimba tu DNS-urile, ci le primesti pe cele pe care ti le dau ei, automat. Iar Cloudflare, chiar si cand imi mergea in partea cealalta, mai da erori, nu este chiar totul in regula suta la suta pe acolo. V-am mai scris ca am incercat sa fac modificari pe blog si am pus pauza protectiei, dupa care m-am ales cu un frumos Cloudflare „Internal Server Error”. Nu am scapat de eroarea 500, pana nu am dat resume protectiei Cloudflare.

DNS-urile, prin natura lor, sunt publice si pot fi folosite indiferent de zona sau alte chestii. Chiar si astea Cloudflare functionau la fel, insa atunci cand pornesti protectia, m-am gandit ca exista filtre pe zone si d-aia imi scrie ca IP-ul s-a schimbat si imi apare si eroarea 403 pe wp-login.php.

Eu ii intrebasem de chestia asta, pentru ca m-am gandit si la asa ceva, pe cei de la Cloudflare suport, inainte de a face testul cu firma mea de hosting, insa baiatul de acolo nu mi-a raspuns niciodata ceea ce ii ziceam eu, ci parca discutam doua limbi total diferite. Eu scriam ceva, iar el nu-mi raspunea niciodata la ceea ce il intrebam eu, ci le tinea pe ale lui. Eram pe doua frecvente total diferite.

Puteti vedea mai jos ce i-am scris eu si ce mi-a raspuns el:

tichet suport tehnic cloudflareraspuns tichet suport tehnic cloudflare

In marea majoritate a cazurilor, eu nu apelez niciodata la suportul tehnic al chestiilor pe care le folosesc, deoarece ar fi rusinos ca eu sa fac tutoriale despre retelistica si chestii de genul si sa-i bat la cap pe cei de la gazduire cu tot felul de lucruri. Cat am stat la Web365, un an de zile, am trimis doar trei tichete la suport, unul dintre ele cand m-am mutat la ei. Sunt clientul perfect: am blog foarte bine optimizat, deci nici nu omor gazduirea si ma descurc si singur. Apelez doar atunci cand sunt lucruri care nu tin de mine si pe care nu pot sa le rezolv.

La fel si in cazul Cloudflare: mi-am facut singur regulile paginilor, mi-am trecut IP-ul la whitelist in firewall, am configurat SSL si asa mai departe.

Nu sunt nici macar dezamagit de faptul ca am primit raspuns la tichet dupa trei zile, deoarece gratis inseamna „Te ajut cand pot”, iar ei au multi utilizatori, aproximativ 18% din traficul Internet la nivel mondial trecand prin Cloudflare.

Sunt dezamagit de faptul ca nu m-au ajutat, mai ales ca le-am dat mura in gura cam de la ce ar putea fi.

Prin eliminare, nu putea fi ceva decat in legatura cu DNS-urile, in sensul ca am ramas pe acolo prin sistemul lor ca inca as fi la gazduirea din afara tarii si primeam/primesc DNS-urile gresite, nu pentru zona mea, Romania, ci pentru Luxemburg.

I-am rugat sa-mi dea un refresh, un clear cache, un reset, un ceva in sistem la ei, deoarece tu nu ai nici un fel de astfel de optiune in interfata de administrare, dupa ce stergi site-urile.

Am sters site-urile iar, am pus DNS-urile celor de la Web365 si iar am incercat sa-i dau un scan blogului, in ideea de a primi DNS-urile corecte pentru zona mea, insa fara succes.

Dupa, vazand ca nu primesc nici un fel de ajutor din partea suportului Cloudflare si ca tichetul meu a fost marcat ca fiind rezolvat, desi nu se intamplase lucrul asta, am mai incercat o treaba: mi-am facut un cont nou. De data asta, am primit DNS-uri diferite, insa nu am scapat de acele erori.

Stiind ca nu e nici de la gazduirea mea, nici de la mine, singura posibilitate care a mai ramas: este de la Cloudflare. Domeniul meu a ramas agatat pe acolo prin sistemul lor, ca fiind inca in Luxemburg, nu in Romania. Alta explicatie logica nu exista, deoarece am incercat absolut tot ceea ce era posibil pentru a face Cloudflare sa functioneze iar.

Nu am reusit, asa ca am incercat sa postez problema mea in comunitatea Cloudflare, o chestie noua de-a lor, insa fara succes, pentru ca am primit alta eroare.

Dupa, am postat chestia intr-un comentariu de pe blogul Cloudflare, deoarece stiu ca pe acolo trec multi administratori de sistem buni de-ai lor, nu d-astia entry-level, unde stiu eu mai multe lucruri decat ei, insa tot nu s-a deranjat nimeni sa ma ajute.

_____

cPanel IP has changed error and error 403 in WordPress login when I start Cloudflare protection.

Hello guys and thank you for your great service, which I can’t use it anymore since I’ve changed my hosting.

My old hosting was from Luxembourg, and it was very slow. My new hosting is from my country, Romania, and it is very fast.

Now, if I use Cloudflare only as a DNS it will work, but if I start Cloudflare protection, it will not let me login to cPanel, returning an „Your IP has changed error”, and an 403 error in WordPress login.

I start Cloudflare protection on only two components: A – my domain and CNAME – www. alias for my domain.

First I thought that my new hosting has some weird firewall rules or settings, but they showed me that they dont, by copying my WordPress blog on the same server, different cPanel and, of course, different domain. They gave me all the credentials (Cloudflare, cPanel and WordPress) and I could see with my eyes that all was just fine. No errors with Cloudflare protection on.

I was thinking that since my zone has changed, the only things that remain on the table, by elimination, was that I need new Cloudflare DNS for my zone.

On the old Cloudflare account (because I made a new one) I deleted several times my blog from Cloudflare interface and also from cPanel (cpanel/datastore/cloudflare_data.yaml) because at my suggestion my new hosting company added the Cloudflare plugin in cPanel. Also, at my suggestion they whitelisted Cloudflare IP ranges in hardware firewall. I’ve rescanned my site from Cloudflare interface but nothing changed: the same errors.

Now I’ve created a new Cloudflare account, to get new Cloudflare DNS for my zone, I got others than those on the old account, I’ve changed DNS at my domain register, pointed them to Cloudflare DNS but nothing changed. Only I’ve lost more time, because the errors came back when I start Cloudflare protection.

I’m not a newbie in technology and I did all the things that were depending on me: like disabling mod_security in cPanel and all the things I found on Internet, but with no luck to solve the problem.

I never contact support if I can deal by myself with a problem, but since I ran out of ideas, I’ve contacted Cloudflare support, but wasn’t very helpful for me. My ticked also has been marked as solved, without being solved, saying that if I want to open it again I have to send another message. I really dont want to send another message since me and your tech guy tech aren’t speaking the same language. I write one thing and I never get a reply for that thing but to a lot of other things that doesnt help me.

Support ticked ID: #1401127 . Just remember that now I changed my Cloudflare account, to try to get new Cloudflare DNS for my zone, because I thought that was the problem. You still can contact me on that ticked and on that e-mail address.

I know Cloudflare since the beginning but I use it since recently and I am simply amazed by your power and how much you grew: 117 Data Centers and 10 Tbps. I also read Cloudflare blog and I know that you plan to open at least 6 more DC in Latin America. I always read your blog, since I’m thinking 24/7 at technology. I used a CDN in the past, but that CND doesn’t even came close to what Cloudflare means today.

For me, Cloudflare is: no more anti-spam plugin, no more cache plugin, 1 ms ping from 117 places, under 500 ms site loading time from cache. My passion is WordPress optmization and I have a very small blog and very well optimized: ~150 KB index and 21 requests, minified and compressed all: images, CSS, JS etc

I wrote on my blog a big blog post about Cloudflare and WordPress just to promote you and as a thank you for all the good things you offers, but now I can’t use myself Cloudflare protection anymore.

How ironic is that?

PS: Can some senior Cloudflare tech guy help me get Cloudflare protection back, if it is not too much to ask for a free plan?

PS2: I tried to post this on Cloudflare community and I get a: You are not permitted to view the requested resource.

_____

Sunt genul care atunci cand doreste sa rezolve ceva, nu se lasa pana nu face asta, asa ca i-am scris pe e-mail chiar si unuia dintre cei trei fondatori ai Cloudflare, Matthew Prince. Matthew este absolvent de Drept, cu o mare pasiune pentru tehnologie, la fel ca mine. Doar ca el a tras lozul norocos si s-a nascut in SUA, fiind bogat, in timp ce si eu am fost destul de norocos sa ma nasc in Romania, nefiind bogat, chiar daca poate am aceleasi cunostinte in IT ca si el. Nu sunt suparat ca s-a intamplat asta, deoarece imi iubesc tara si erau multe alte locuri mult mai rele unde puteai sa te nasti.

Nu mi-a raspuns, asa ca am epuizat cam toate caile de a face Cloudflare sa functioneze iar, in prezent folosindu-l ca simplu DNS. Este in regula si asa, pentru ca am un site foarte bine optimizat, scriu in romana, deci pentru vizitatorii din Romania, in special, insa mi-ar fi placut sa se incarce repede de pe oriunde, nu doar din tara noastra.

Sincer, in cazul in care Cloudflare nu doreste sa ofere suport pentru conturile gratuite, fiind o firma americana cu gandul doar la bani, ar trebui sa inchida acest sistem si sa ne spuna clar sa ne descurcam singuri, cum si daca putem.

Degeaba au devenit un CDN foarte mare si au facut investitii masive, daca nu-si trateaza cum trebuie utilizatorii.

Se vor scufunda si ei la fel ca alte firme importante, in prezent avand oricum probleme cu o firma de avocatura din SUA, care i-a actionat in instanta ca ar fi incalcat nu stiu ce patente. Poate ca as fi putut sa-i ajut sa demonstreze ca acele patente au existat si in trecut, pana sa fie inregistrate, in ideea de castiga procesul, insa nu are nici un rost sa ma zbat cu ceva, pentru o firma care nu ma trateaza asa cum trebuie.

Si nu sunt singurii care i-au dat in judecata, ci mai exista anumite companii care au facut acest lucru, deoarece au raportat catre Cloudflare incalcari ale drepturilor de autor, iar cei de acolo nu au facut nimic, in sensul ca nu le-au dezactivat protectia celor care incalcau legea. Conturile respective, protejate, erau „Cloudflare Business”, adica oamenii plateau 200 de dolari pe luna. Cloudflare se apara, afirmand ca ei sunt un simplu proxy si chiar daca ar scoate protectia, acele site-uri ar exista in continuare. Corect, doar ca tu stai paravan pentru unii care incalca legea, pentru ca primesti multi bani sa fii paravan, afirmand ca oricum aia incalca legislatia, chiar si daca tu nu le mai oferi protectie? Suna cel putin ciudat. Este ca si cum unii ar fura ceva, iar cand vine politia sa-i ia, tu te pui in fata politistilor, afirmand ca oricum aia sunt hoti si nu se schimba nimic, chiar daca te dai tu la o parte. Cred ca ii vor lasa in curul gol firmele astea care i-au actionat in instanta, daca mai procedeaza mult asa.

Nu-mi pasa de ei si poate ca firmele astea mari incep sa-si revina la realitate doar dupa ce pierd foarte multe milioane de euro, pentru ca altfel risca sa piarda contactul cu realitatea si se intampla cazuri precum al meu.

Am facut si un video, mai devreme, cu erorile Cloudflare, precum si cu ceea ce le-am scris eu ultima data la suport si cum mi-au raspuns ei, pentru a va arata ca respectivul CDN are cel mai slab suport tehnic posibil. De asta l-am si marcat ca atare tichetul respectiv, desi in trecut nu am mai facut asa ceva.

Esti incompetent? Inghite-ti incompetenta!

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *