La o frunză de ceai

ceai verde

Fac parte dintre cei care nu beau cafea, nici derivatele ei, însă consum oricând, cu plăcere, o ceaşcă de ceai, indiferent de tipul acestuia.

Când spun ceai, mă refer la cel natural şi sănătos, atât de sănătos cât poate fi orice lucru care creşte într-o atmosferă destul de poluată, aşa cum este cea a Pământului. Nu vorbesc despre cel cu arome, deoarece acestea reprezintă nesănătoasele chimicale pe care oricum le introducem în corpul nostru zi de zi, deci nu mai este nevoie să le suplimentăm.

Nu numai că îmi plac toate tipurile de ceai, dar le cunosc, în mare, şi proprietăţile benefice pe care le au asupra sănătăţii noastre. De exemplu, dacă doriţi să aveţi o imunitate mai bună, puteţi consuma ceai de Echinaceea.

Chiar dacă apreciez orice sortiment de ceai, evident, sunt şi unele pe care le întrebuinţez mai mult decât pe altele, deoarece au o aromă mai plăcută, un gust mai bun, contribuie mai mult la sănătate, la calitatea vieţii.

Preferatele mele, de departe, sunt ceaiul de tei şi cel verde.

Ceaiul de tei are cel mai plăcut gust, în opinia mea, dintre toate soiurile de astfel de plante aromatice. Nu numai că are un gust extrem de bun, dar este şi foarte util pentru sănătate. Este recomandat celor care au probleme cu somnul, poate trata răceala uşoară, scade febra, este util în cazul tusei.

A existat mereu legenda conform căreia consumul de ceai de tei nu este indicat bărbaţilor, deoarece poate duce la impotenţă. Nimic adevărat, doar speculaţii care nu au o bază reală, ele nefiind demonstrate ştiinţific. Este adevărat, ceaiul de tei duce la o scădere a tensiunii arteriale, însă acest lucru este unul temporar, nu permanent. Beau ceai de tei de mulţi ani şi încă mai pot cânta, fără niciun fel de probleme, colinde care susţin că „Tare ca piatra / Iute ca săgeata”.

De cealaltă parte, ceaiul verde este o adevărată minune a naturii, având enorme beneficii în ceea ce priveşte sănătatea umană.

Conţine antioxidanţi, cei care încetinesc procesul de îmbătrânire. Ceaiul verde conţine, de asemenea, substanţe care luptă eficient împotriva celulelor canceroase şi chiar, susţin specialiştii, reuşesc să le neutralizeze.

Ceaiul verde este util în cazul hipertensiunii arteriale, fiind cunoscut faptul că acesta conţine cofeină, substanţă care creşte pentru scurt timp tensiunea, după care o scade pentru mai multe ore. Cofeina mai este bună şi pentru concentrare, sporirea atenţiei.

Ceaiul verde este eficient pentru scăderea în greutate şi pentru dantură, deoarece conţine fluor. Ceaiul verde conţine şi importante cantităţi de Vitamina C, plus foarte multe alte lucruri despre care aş putea să vă scriu o zi întreagă.

Dacă utilitatea ceaiului verde este evidentă, modul de preparare al acestuia a stârnit mereu discuţii.

Unii spun că este bine să torni apă clocotită peste frunzele de ceai verde, după care să acoperi ibricul/cana timp de 3-5 minute.

Alţii susţin că nu este bine aşa, deoarece apa fiartă duce la pierderea tuturor beneficiilor pe care ceaiul verde ni le aduce. Ei consideră drept cea mai bună metodă de a prepara ceaiul verde, aceea de a face infuzie la 70 de grade Celsius, temperatură măsurată cu un termomentru sau lăsarea apei clocotite să se răcească preţ de 3 minute, după care se acoperă cana timp de 2-3 minute.

Eu folosesc ambele metode, în funcţie de efectul pe care vreau să-l obţin. Dacă doresc un ceai cu mai multă cofeină, pentru a-mi funcţiona mai bine creieraşul şi a vă scrie vouă lucruri interesante pe aici, atunci îl prepar la 100 de grade Celsius.

Dacă vreau o cană cu un ceai verde care să nu fie amar, atunci îl fac la 70 de grade Celsius.

Sper că v-am făcut poftă de un ceai bun, care pavează drumul către o sănătate de fier.

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *