Reclame bune si reclame naspa

reclame bune si rele

Nu-mi plac reclamele, indiferent ca vorbim despre cele de pe Internet sau de la televizor, asa ca as putea sa le cataloghez pe toate drept fiind „naspa”, insa nu o sa fac asta, pentru ca as fi nedrept. Exista atat reclame naspa, cat si unele bune prin faptul ca sunt amuzante, inteligente.

Daca de reclamele de pe Internet poti scapa destul de usor, mai ales de cele intruzive, cu un Adblock Plus, µBlock sau Ad Muncher, pe televizor nu ai nici o posibilitate sa le opresti, in afara de a schimba canalul sau de a inchide aparatul.

Facand o paranteza, m-am uitat pe site-ul celor care dezvolta Ad Muncher, pentru a vedea daca mai exista programul, in ideea de a nu va informa gresit si vad ca acum nu mai trebuie sa platesti pentru el, este oferit gratuit. De Ad Muncher stiu de multi ani, pentru ca era promovat la greu pe forumul Kaspersky, intre utilizatori, insa atunci era cu plata. Daca nici voua nu va plac reclamele, il puteti incerca.

Revenind la reclamele de la televizor, ma lovesc de ele atunci cand au loc competitii sportive, iar cele mai rele dintre acestea sunt alea care intrerup partidele de fotbal. Iti dai seama, tocmai cand face Dodel cate un dribling si este o faza mai periculoasa, te izbeste in fata reclama la vreo bere dubioasa, iar cele cateva secunde cat dureaza aceasta, iti par o vesnicie. Vesnicia conduce catre enumerarea rudelor mai indepartate sau mai apropiate, ale absolut tuturor celor care au luat o astfel de decizie. Oare ei nu se gandesc la faptul ca deranjeaza si ca mai sunt si unii maniaci care au o memorie buna, asta insemnand ca pe langa frigiderul umplut, nu le vor mai cumpara produsele o lunga perioada de timp?

Lasand la o parte reclamele intruzive, nu am putut sa nu le observ pe cele de la Vodafone, pentru ca apar precum ciupercile dupa ploaie. Unele dintre ele au fost sau sunt reusite, iar altele sunt naspa.

Cele cu Ghita ciobanul mi-au placut, nu pentru ca ar fi fost ele foarte inteligente sau amuzante, ci datorita faptului ca, in acest caz, omul sfinteste reclamele. Ghita are acel ceva, are farmecul lui, asa ca orice ar fi facut sau spus, tot iesea o reclama buna.

Dintre reclamele noi ale celor de la Vodafone, este simpatica si cea a Ioanei Zaharia, cu „tac-pac”, chiar daca rasul de pe final este atat de fals.

In rest, dezastru.

Calamitatea a inceput cu soferul care dansa precum o fata. Nu stiu cum sunteti voi, dar mie parca nu-mi place sa vad un barbat cum danseaza ca o fata.

Cu toate acestea, nimic nu se compara cu bunicile de duminica. Alea sunt apogeul reclamelor naspa. Insipide, incolore, inodore. Cand aud replicile alea care nu transmit nimic, imi vine sa-mi dau palme. Oare ei nu vad cat sunt de rele?

Tot din categoria reclamelor naspa, sunt si cele la Lays, despre care am mai scris pe aici. Nu sunt tocmai sensibil, insa mi se face sila cand vad barbati care isi ling degetele. Pentru femei o fi ceva sublim, pentru barbati nu prea cred.

Vrem si varianta pentru barbati, in care doua femei superbe isi ling degetele. Sau, si mai bine, doua femei care se saruta, in timp ce deasupra capetelor acestora, niste cartofi prajiti stau legati de o sfoara, ca si cum ar fi vasc.

Sa nu uitam si de celebrele reclame din seria „Iti deschizi blog si iti pare ca ai cucerit Internetul!”. Alea nu mai sunt doar naspa, sunt proaste direct.

Desigur, cei care le-au realizat, iti vor spune ca sunt niste reclame bune, pentru ca au reusit sa-ti atraga atentia, insa nu prea este chiar asa. Si daca filmezi un rahat pe strada si-l faci reclama, tot o sa-ti atraga atentia, insa asta nu inseamna ca lucrurile nu put.

Iata si doua exemple de reclame pe care le consider bune:

1. Reclama la Speed Stick, in care paianjenul urias ataca: „M-a muscat, m-a muuuSSssSSssCCaaaTTTT!”. Aceasta reclama contine doze uriase de umor.

2. Reclama revistei Biz: „Cand am inceput noi sa scriem, tabletele se luau de la farmacie.” O reclama aparte, inteligenta.

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *