Telefonie mobila – Relatii cu clientii: De la „Apasa tasta…” la „Ce vrei sa faci mai departe?”

Primul telefon a fost un Bosch 608, luat in urma cu vreo 17 ani, la un abonament Connex. State of the art la vremea aia, fiind o caramida ceva mai mica decat caramizile vremii.

Cea mai interesanta treaba pe care o puteai face cu el pe atunci era sa stai pe camerele de chat, care prima data au fost gratuite, deci si foarte greu de accesat, pentru ca toata lumea voia sa intre pe ele. Daca doreai sa vorbesti cu „Pretty Amy”, trebuia sa incerci de multe ori pana ajungeai sa te conectezi la camerele de chat, mai ales ca limita maxima de timp era de o jumatate de ora, dupa care erai deconectat automat si trebuia sa incerci iar sa intri.

Desigur, telefonul pe atunci mai avea si alta menire: stresatul oamenilor cu beep-uri, in special pe la posturile de radio pirat, pentru ca nu erai taxat prima secunda.

Dupa, au aparut telefoanele mai inteligente, pe care le puteai folosi sa accesezi aplicatiile de pe Internet, cu ajutorul WAP-ului, care costa cam 4 euro pe luna, nelimitat. Aplicatii precum Yahoo Messenger, pe care intrai cu alte aplicatii, cum ar fi Mig33. Preferam Mig33, pentru ca avea refresh automat la mesaje. Nu mai trebuia sa verifici tu mereu daca ti-a scris cineva. Am instalat aceasta aplicatie si in anii trecuti, pe un emulator Java pentru PC, in ideea de a-mi aduce aminte de ea. Pe acolo, inca mai erau persoane „vechi”, care ajunsesera moderatori intre timp.

Toate astea pentru ca astazi sa avem parte de telefoane si mai inteligente, smartphone, care nu m-au prins foarte tare, poate si pentru ca m-am tot jucat cu telefoanele mobile de mic si au ajuns sa ma plictiseasca.

Daca telefoanele s-au tot schimbat, trebuia sa se schimbe si felul in care poti accesa si folosi serviciul „Relatii cu clientii”, in ideea de a discuta cu un operator, nu cu un robot.

La Vodafone, robotul parca are aceeasi voce enervanta dintotdeauna, doar ca inainte era cu „Apasa tasta X”, iar acum am observat ca-i un fel de Siri, adica accepta comenzi vocale.

„Ce vrei sa faci mai departe?” cam asa iti zice. Si tu ii spui, iar roboata te pune sa alegi cu „da” sau „nu”. Desigur, intelege si alte comenzi, insa tot greu este sa discuti cu un operator.

Inainte stiai ca trebuie sa apesi o combinatie de taste, pentru a nu mai astepta sa asculti tot felul de lucruri care nu te intereseaza, deci era mult mai usor. Mai apoi, au schimbat lucrurile, fiind tot mai greu sa discuti cu un om, probabil din cauza numarului mare de clienti care suna acolo.

Acum nu cred ca mai ai cum sa sari peste pasii astia, ci trebuie sa asculti robotul si sa conversezi cu el, adica pierdere mare de timp si multi nervi. Nu-mi placea sa discut la telefon prea mult nici inainte, nici macar cand lucram la o companie de telefonie mobila, si nu-mi place nici acum, cu atat mai putin cu un robot.

In loc sa simplifice lucrurile, se pare ca le-au complicat si mai mult, tot sa te faca sa renunti in a mai discuta cu operatorul cel scump.

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *