Temă WordPress pentru mobil: responsive sau dedicată?

Secolul în care trăim este unul al vitezei şi al informaţiei. Atunci când eşti pe fugă, foloseşti tot felul de dispozitive mobile, fie că este vorba despre tabletă sau telefon, pentru a rămâne conectat la atât de preţioasele informaţii, unele fără de care nu-ţi poţi duce la bun sfârşit ceea ce ai de făcut sau altele care te ajută să scapi de plictiseală.

Atunci când vorbim despre blog pe platforma WordPress, sunt o mulţime de teme care să se muleze perfect pe orice dispozitiv ai folosi: desktop, tabletă, telefon mobil, adică acele teme denumite „responsive”.

Şi acum vine marea întrebare: folosim pentru blogul nostru pe WordPress, o temă responsive „din fabrică” sau una dedicată pentru dispozitivele mobile?

Eu am ales a doua variantă, adică folosirea unei teme dedicate, pentru aparatele mobile şi o să vă explic motivele:

1. Temele WordPress responsive nu îndeplinesc niciodată 100% criteriile Google PageSpeed, în ceea ce priveşte experienţa utilizatorului (UX – user experience). Eu nu am găsit o astfel de temă, care să obţină un scor perfect în Google PageSpeed, deşi am căutat mult. Nici măcar cei care îşi consumă mult timp să lucreze la temele lor, nu ajung sau foarte greu, să aibă 100% experienţa utilizatorului în PageSpeed, adică lucruri importante după care Google îţi indexează blogul.

2. Majoritatea temelor WordPress responsive sunt uitate de către dezvoltatorii lor, care trec la altele în goana după bani şi vor fi actualizate foare rar sau deloc, aşa că te vei alege cu o temă la care trebuie să lucrezi chiar tu mult sau, dacă nu te pricepi, să-i plăteşti pe alţii să o facă. Timp şi bani consumaţi = nu-i de bine.

3. Pozele nu au ce căuta pe indexul blogurilor, atunci când ne referim la pagina pentru mobil.

În opinia mea, pozele nu au ce căuta pe prima pagină a unui blog, varianta pentru dispozitive mobile. O persoană grăbită nu intră să îţi vadă al tău logo, după care să dea cu degeţelul pe display până iese fum din el, pentru a putea să vadă ce ai mai scris tu pe acolo. El are nevoie să găsească ştirile grupate, după care îşi poate alege ceea ce doreşte să acceseze. În plus, se ştie că pozele puse pe index, indiferent de cât de bine-s comprimate de tine sau de operatorul de telefonie mobilă, sunt cele care îngreunează încărcarea blogului tău pe dispozitivul mobil respectiv.

Acestea ar fi doar unele dintre motivele pentru care am ales să folosesc o temă dedicată pentru mobil, în locul uneia care este direct „responsive”. Temele pentru mobil au nevoie de o îngrijire specială, de o atenţie sporită, asta pentru că trăim nişte vremuri în care toată lumea intră pe Internet de pe alte dispozitive în afară de cele clasice.

Şi pentru că dispozitivele mobile au cunoscut o asemenea creştere în ultimii ani, trebuie să acorzi o atenţie specială felului în care blogul tău arată pe mobil. O astfel de atenţie specială trebuie lăsată în grija unor oameni care chiar se pricep la aşa ceva, care fac mulţi bani din vânzarea produselor care-ţi transformă blogul într-unul care va arăta bine şi se va încărca rapid, indiferent de aparatul mobil care va fi folosit pentru acest lucru.

Mulţi dintre noi nu suntem specialişti în mobile sau nu dorim bătăi de cap când vine vorba despre ele, asta însemnând că trebuie să-i lăsăm să ne ajute pe cei care au habar despre asta şi care ne vor actualiza tema pentru mobil, de fiecare dată când există vreo problemă de securitate sau vreo schimbare în ceea ce priveşte modul în care trebuie să arate cel mai bine blogul nostru, pentru o experienţă cât mai plăcută a utilizatorului.

google pagespeed user experience

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *