SEO blog 2015

seo blog 2015

SEO blog 2015 sau ce mai functioneaza in 2015, atunci cand vine vorba despre optimizare pentru motoarele de cautare. Ma voi referi in special la Google, deoarece el este cel mai important motor de cautare la ora aceasta. De acolo vine traficul cel mai mult, chiar daca in Bing sau Yahoo stau mult mai bine pe aceleasi cuvinte cheie.

De exemplu, blogul serialecoreene.ro se afla pe prima pagina in Bing si Yahoo, atunci cand cauti „seriale coreene”, insa tot din Google vine mai mult trafic, chiar daca este pe a doua pagina.

Pe scurt, cand vine vorba despre trafic mai mult catre blogul tau, din Google, tot linkurile au fost, sunt, si vor ramane cele mai importante lucruri.

Linkurile nu vor muri niciodata, doar ca Google a devenit mai selectiv in ceea ce priveste provenienta acestora.

Citeam pe blogul lui Marius Cucu, despre cum sa ne promovam blogul in 2015 si, in mare, sunt de acord cu lucrurile scrise de el acolo, doar ca vreau sa mai adaug si eu cate ceva.

Nu stiu cat de puternice erau directoarele web inainte, insa ele sunt printre putinele lucruri gratuite care inca mai functioneaza, atunci cand vine vorba despre o indexare mai buna. Google nu le-a banat, asa cum s-a intamplat cu acele celebre „Angela’s backlinks”. Desigur, directoare web care contin cat mai putine linkuri, care au DA si PA cat mai mare. Unele te accepta, altele nu.

Infinit mai bune decat directoarele web, sunt site-urile vechi, care au si ele DA (Domain Authority) si PA (Page Authority) mare si care nu vand linkuri cu nemiluita. Nu ai cum sa-l pacalesti pe Google cu vanzarea de linkuri, deoarece pana la urma tot te va prinde. Daca un anumit site face trimitere catre alte site-uri despre care Google stie ca se ocupa cu vanzarea/cumpararea linkurilor, pentru a manipula rezultatele motorului de cautare, va fi inclus si el in aceeasi categorie.

Asta inseamna ca un singur link dintr-un site vechi, cu DA si PA mare, care nu se ocupa cu vanzarea excesiva de linkuri, face mai mult decat toate directoarele web sau acele site-uri care vad linkuri la kilogram.

Va scriam ca Google a devenit mai selectiv in ceea ce priveste linkurile, provenienta acestora. Exact ceea ce a observat si Marius, ca linkurile din comentarii nu prea mai sunt luate in seama de catre Google. Stiti voi, anumiti „experti” SEO te sfatuiau, inainte, sa lasi comentarii relevante, iar la sfarsitul lor sa pui si un link inspre blogul tau. Acest lucru nu doar ca nu mai functioneaza, dar poate fi considerat spam de catre Google.

Nici macar linkurile din site-urile mari, cu autoritate in Google, nu mai sunt luate in seama prea mult de catre importantul motor de cautare, pentru ca oamenii au abuzat de ele.

Hai sa va dau un exemplu clar:

Atunci cand mi-am deschis blogul, linkul din LinkedIn, cel de la profil, era „dofollow”. Foarte tare, un link dofollow dintr-un site cu PageRank 9, DA si PA mare, deci autoritate mare in Google. Oamenii au inceput sa abuzeze de ele si nu doar sa-si treaca propriile site-uri acolo, ci si pe ale altora. Spam si vanzare de linkuri la greu. Astfel, LinkedIn a luat decizia de a verifica daca site-urile de la profil apartin celor care le trec acolo. Trebuia si trebuie sa incarci un fisier pe server, pentru a confirma ca este blogul tau. Vazand ca abuzurile nu inceteaza, LinkedIn a luat decizia de a face acele linkuri „nofollow”. Si un „nofollow” dintr-un astfel de site este bun, doar ca Google nu le mai da mare importanta, tocmai pentru ca s-a abuzat de ele.

La fel s-a intamplat si in cazul Google+. Inainte, cand dadeai share unui articol pe Google+, linkurile din interior erau „dofollow”. Acum sunt toate „nofollow”.

Asta inseamna ca Google mai tine cont doar de linkurile de pe site-urile care nu se ocupa cu vanzarea lor fara numar.

Vrei sa-ti deschizi un magazin online? Vreo 20 de linkuri din site-uri cu DA (peste 40) si PA (peste 50) mare (ceva gen ~ PR 6-7) si poti sa vinzi inghetata iarna.

Continutul unic este bun, doar ca nu te va ajuta sa cresti in Google, atat timp cat blogul tau nu are autoritate in motorul de cautare.

Linkuri puternice + continut unic = love, trafic, bani.

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

2 comentarii

  1. Antonie Dragu

    Salutare,

    Ce am remarcat la siteul tau este ca se incarca foarte repede. La cine ai gazduire ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *