Cum sunt eu intr-o permanenta incercare de a descoperi lucruri noi, de a testa tot felul de chestii, am zis ca ar fi cazul sa vad si cam cati vizitatori iti pot aduce pe blog adresele postate in grupurile de Facebook.
Idei afaceri si domenii Internet premium! Business ideas and premium domain names!Adica incepi sa scrii un articol de calitate, il postezi pe blog, dupa care te duci pe Facebook si postezi link inspre el, in grupurile relevante.
Ce inseamna articol de calitate.
Un articol de calitate inseamna foarte multe ore de munca: documentare, logica, scris, corectare, redimensionare si comprimare poze, iar corectare, publicare.
De exemplu, Top filme 2016 mi-a luat, in prima faza, cam cinci ore din viata, pentru ca a fost nevoie sa-mi amintesc filmele pe care le-am vazut, in ideea de a scrie despre ele si sa vizionez trailerele productiilor pe care doresc sa le vad. Cinci ore, cu pauze, in prima faza, deoarece articolul va fi actualizat pe masura ce vad si alte filme. Deocamdata are vreo patru mii de cuvinte si, probabil, va ajunge la vreo zece mii, dupa ce il voi termina.
Asta inseamna un articol de calitate, lung, care iti va aduce vizitatori mereu. Face parte dintre acele articole “evergreen”.
Pentru ca un astfel de articol este greu de scris, nu ai cum sa adaugi pe blog mai multe pe zi. Mi-a venit in minte acum un blogger care scrie foarte bine si care posteaza un singur articol pe blog in fiecare zi sau unul la cateva zile. Oamenii erau nemultumiti, deoarece doreau mai multe articole zilnice din partea acelei persoane, insa ei nu stiu cat este de greu sa faci asa ceva. Uneori, imposibil, tocmai pentru ca un articol bun poarta in spate foarte multe ore.
Ce inseamna grupuri de Facebook relevante.
Un grup de Facebook relevant, este unul care are legatura cu linkul pe care vrei tu sa-l postezi acolo si iti permite acest lucru.
Adica daca scrii despre sport, iti pui linkul intr-un grup de Fb ce are legatura cu sportul. Desigur, sunt si grupuri generaliste, acolo unde poti posta orice fel de link, insa nu despre acestea doresc sa scriu mai mult aici.
Am vazut cateva grupuri maricele de Facebook, cu si despre filme, si am zis ca sa postez linkul acolo.
Asa am observat ca unele, desi destul de mari (zece mii plus utilizatori) nu iti aduc vizite pe blog, sau cel mult doua-trei, in timp ce altele iti aduc vizitatori cu miile, in mai multe zile.
Asta ma duce cu gandul la faptul ca multe dintre ele au membri falsi. Ma gandesc la asta si pentru ca nu vezi trafic in acele grupuri de Facebook.
Pentru a intelege si mai bine la ce ma refer: atunci cand postezi un link plus poza intr-un grup de Facebook, acea poza este descarcata de pe site-ul tau, de fiecare membru al grupului care trece pe acolo. Este exact ca atunci cand marile companii care ofera servicii de e-mail, au decis sa blocheze imaginile din interiorul mesajelor postei electronice, tocmai pentru a nu-ti fi compromisa locatia, deoarece in cazul in care vezi pozele lor, cei care au trimis e-mailul iti pot vedea IP-ul.
La fel vezi si tu IP-urile celor care se “plimba” pe grupul respectiv, insa care nu dau click pe linkul tau, pentru a intra pe blog.
Si in multe astfel de grupuri de Facebook, cu nenumarati membri, nu vezi pe absolut nimeni. Fie ca sunt relevante sau nu pentru continutul tau.
Sunt foarte putine grupurile respectivei retele de socializare, care iti aduc trafic important pe blog, dupa ce ai postat un link in acestea.