Manipularea rezultatelor Google

omul pesterii

Omul a încercat, încă din cele mai vechi timpuri, să fie primul în orice, să-şi aducă anumite foloase de partea sa, chiar dacă asta a presupus, de multe ori, folosirea unor tehnici nu tocmai morale sau legale.

De exemplu, omul preistoric îşi asigura întâietatea cu ajutorul bâtei. Un Og ajungea faţă în faţă cu alt Og şi îşi dădeau unul altuia cu bâta în cap, asta până ceda fie capul, fie bâta. Învingătorul îi lua învinsului femeia, pe care o târa de un picior înspre noua grotă, una mult mai confortabilă decât cea pe care o părăsise.

Chiar şi în zilele noastre mai vedem nişte Ogi un pic mai evoluaţi, însă infinit mai puţini decât restul oamenilor.

Omul modern a înţeles că nu mai merge treaba cu bâta, nu că nu ar vrea el, fiindcă suntem nişte fiinţe destul de agresive, în general, dar pentru că ştie că dacă mai încearcă aşa ceva, intervine forţa coercitivă a statului, adică se găseşte cineva care să-l pună la locul meritat.

Omul modern a ales viclenia în locul bâtei, un fel de suntem prieteni, hahaha şi hihihi, iar pe la spate te sap cât pot eu de tare, să-mi atrag toate avantajele de partea mea şi pe tine să te las cu dorinţa că mai bine te-aş fi lovit cu un ciomag în cap, decât să-ţi fi cauzat toate acele probleme.

La fel se întâmplă şi pe Internet. Aproape toţi vor să ajungă cu un loc mai sus în căutări, pentru că poziţia respectivă îţi aduce trafic mai mult, deci mai mulţi bani.

În situaţiile normale, dacă ne referim la bloguri, acea poziţie mai sus este adusă de faptul că scrii articole mai multe, mai lungi, mai bune şi care acoperă o paletă cât mai largă din nevoile vizitatorilor tăi, motiv pentru care unii dintre aceştia te vor recomanda pe site-urile lor, în semn de mulţumire.

Aşa s-ar întâmpla într-o lume perfectă, în care toate persoanele ar fi corecte, pure şi sincere. În realitate, există o întreagă piaţă neagră a link-urilor care îţi vor duce site-ul pe prima pagină în Google, pe cuvântul cheie dorit. Vorbim despre Google, deoarece este motorul de căutare cel mai important la ora aceasta, care îţi aduce cei mai mulţi vizitatori. După cum vă spuneam mai demult, toate link-urile sunt bune pentru a ocupa o poziţie mai bună în căutări, indiferent că sunt „dofollow” sau „nofollow”. Când spun că toate link-urile sunt bune, se subînţelege că nu mă refer la cele din site-uri pe care a fost pus malware, warez şi aşa mai departe, deoarece acelea sunt dăunătoare.

Însă nu despre link-uri vreau să vă vorbesc eu astăzi, ci despre o metodă Black Hat SEO, în scop informativ, deoarece un om informat este un om puternic, folosită de către cei care trişează pentru a manipula rezultatele din căutările pe Google.

Se ştie că odată cu modificările pe care le-a făcut Google anul trecut, tot mai puţine sunt metodele SEO ( search engine optimization – optimizare pentru motorul de căutare) care funcţionează. Pe lângă link-uri, pentru a creşte un site în Google, cei de acolo vor să vadă interacţiune între utilizatori şi site-uri.

Şi aici intervine metoda de manipulare a rezultatelor Google, care se desfăşoară în felul următor:

Să spunem că X are un site, site pe care a reuşit să-l ducă pe prima pagină în Google, pe cuvântul cheie cel mai potrivit pentru afacerea lui. X vinde copăcei de grădină, deci expresia cea mai potrivită pentru el ar fi „copăcei de grădină”. X are un site destul de nou şi chiar dacă l-a dus pe prima pagină, nu se află printre primele rezultate, deoarece există afaceri mult mai vechi decât a lui, care ocupă primele poziţii şi câştigă cei mai mulţi bani.

X vrea să ajungă în faţa competitorilor săi, aşa că apelează la următoarea metodă SEO: foloseşte un progrămel care caută „copăcei de grădină” pe Google, după care falşii vizitatori dau click pe link-ul lui şi intră pe site, de pe mai multe I.P-uri, făcând exact ceea ce vrea importantul motor de căutare, adică accesează un articol, petrec o anumită perioadă de timp pe el, după care trec la alt articol şi tot aşa. Google vede că site-ul respectiv este căutat, deci îi urcă poziţia.

Dacă lucrurile s-ar opri aici, ar fi doar o altă tehnică Black Hat SEO, una care nu-i tocmai morală, însă care i-ar afecta doar indirect pe concurenţii săi.

Din păcate, treburile nu se opresc aici, ci merg mai departe, prin încercarea de a coborî în căutări site-urile competitorilor, cu ajutorul aceluiaşi program. Falşii vizitatori caută „copăcei de grădină” pe Google, intră pe site-urile concurenţei şi după numai trei secunde, se reîntorc pe pagina de search. Google crede că site-urile respective nu sunt relevante şi le scade poziţia în motorul de căutare.

În acest fel, chiar dacă X vinde copăcei de grădină, el reuşeşte să „planteze” un ditamai baobabul în faţa porţii de acces a vizitatorilor concurenţei.

Cum te poţi feri de aşa ceva? Simplu: nu poţi.

Nu încercaţi astfel de metode, pentru că este posibil să declanşaţi anumite beculeţe roşii pe la Google, care vede că un anumit site este accesat brusc, de pe aceleaşi I.P-uri, pe aceleaşi cuvinte cheie şi riscaţi să fiţi penalizaţi.

Foto: Orin Zebest

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *