Cum să nu-ţi alegi firma de hosting

hosting de calitate

Dacă până acum am tot discutat despre cum să-ţi alegi firma de hosting, atât de importantă pentru a avea succes în online ideea ta genială, în completarea celor scrise cu alte ocazii, astăzi voi enumera câteva dintre lucrurile care ar trebui să te pună pe gânduri atunci când tu, ca începător, crezi că ai găsit compania de găzduire perfectă:

1. Părerile celorlalţi, în legătură cu firma respectivă.

Recenziile sunt cea mai simplă şi rapidă metodă de a verifica o companie care oferă servicii de hosting, pentru că nu necesită decât o simplă căutare pe Google, însă ele trebuie să fie reale şi serioase. Prin reale şi serioase, înţeleg o formulare de genul: „Am avut site-ul cutare găzduit la ei. Nu-i recomand, deoarece a stat offline x timp şi nu am primit nicio explicaţie din partea lor!” sau „Mi-am mutat de la ei magazinul online y, atunci când mi-au suspendat serviciile, fără să mă anunţe, pentru că am depăşit reursele alocate”. Nu consider de luat în seamă opiniile care îţi lasă impresia că respectivul s-a supărat şi-a luat jucăriile, a plecat şi acum încearcă să se răzbune sau cele anonime, cum ar fi: „Nu-i recomand!!!”, deoarece şi în acest domeniu concurenţa este mare.

2. Activitatea în online a reprezentanţilor firmelor de hosting.

Aţi fost vreodată pe forumul Softpedia, în secţiunea dedicată găzduirii web? Dacă nu, atunci este timpul să o faceţi, pentru că acolo o să întâlniţi reprezentanţi ai unor firme de hosting, care se vor a fi importante, intrând în tot felul de polemici inutile, certuri, discuţii agresive şi neavenite cu clienţii altor companii. Dacă era vorba de ai lor, mai înţelegeam că doreau să-şi apere reputaţia, cu toate că şi atunci trebuie să păstrezi o anumită limită a decenţei, însă cum să ai încredere că te vor respecta pe tine, dacă ei nu sunt în stare să-i respecte pe alţii? Este un fel de frăţie a hostingului, unde clienţii sunt naşpa şi furnizorii au întotdeauna dreptate.

3. Fereşte-te de firmele de hosting care găzduiesc şi servere de jocuri, deoarece, de cele mai multe ori, în spatele lor se află nişte puşti care stau destul de rău la capitolul seriozitate.

4. Site-ul firmei de hosting.

Dacă are un site care se încarcă greu, neîngrijit, neoptimizat şi pe care apar multe greşeli gramaticale, este cazul să-ţi îndrepţi atenţia în altă parte. De asemenea, poţi testa timpul de răspuns al acestuia faţă de tine, folosind comanda ping (Ex: start – scrii cmd şi dai enter – ping cik.ro) şi poţi vedea traseul până la el, folosind comanda tracert (Ex: start – scrii cmd şi dai enter – tracert cik.ro). Ping mic şi rute scurte, înseamnă o încărcare cât mai rapidă a site-ului tău.

5. Timpul în care îţi răspund la e-mail şi felul în care o fac.

În cazul în care nu ai descoperit problemele de la punctele 1-4, ar fi indicat să le trimiţi un e-mail celor care s-au calificat mai departe şi să-i întrebi lucruri importante în legătură cu serviciile furnizate, care nu apar în oferta publică, aşa cum ar fi:

– dacă este vorba despre shared hosting: a) Ce php memory limit au pachetele de găzduire? Vă spuneam că majoritatea se zgârcesc la un 64-128 mega, foarte puţini dau 256. Singurii care oferă 1024 mega, din România, sunt M247. b) Câţi utilizatori, în acelaşi timp, pot ţine pachetele de hosting? Cu cât procesele simultane sunt mai multe, cu atât este mai bine. c) Dacă ai posibilitatea de a face back-up. Auzisem că unii au oprit această facilitate pentru clienţii lor şi le cereau anumite sume pentru a-i lăsa să plece.

– dacă este vorba de VPS/VDS sau server dedicat: Administrarea este gratuită, sau, dacă nu, cât costă? În timp ce unii oferă suport tehnic gratuit, alţii condiţionează administrarea plătită a serverului, de achiziţionarea unei licenţe CPanel, deci ai de plătit două lucruri în plus.

Acestea sunt doar câteva întrebări care-mi vin în minte acum, însă vă mai puteţi gândi voi şi la altele. Ideea principală este de a vedea cât de repede răspund şi/sau felul în care o fac. Dacă primiţi un răspuns agramat şi formulat în grabă, atunci ştiţi ce aveţi de făcut.

6. Perioada contractuală.

Sunt firme care îţi oferă posibilitatea să plăteşti atât lunar factura, cât şi pe o perioadă mai lungă, pentru asta oferindu-ţi anumite discounturi. Totul este în regulă, atât timp cât nu te pun să semnezi un contract pe o anumită perioadă.

Poate pentru unii contractul înseamnă stabilitate, drepturi şi obligaţii, însă aşa ar fi într-o ţară în care toate lucrurile ar merge ca unse.

În România, când vine vorba de hosting, trebuie să fii prevăzător. Nu poţi să-ţi ţii clienţii cu forţa, ci prin calitatea serviciilor oferite.

Nu vă recomand să plătiţi în avans pentru un an sau doi ani de zile, decât dacă aţi testat câteva luni găzduirea respectivă şi aţi fost mulţumiţi, din toate punctele de vedere, de ea.

Sper să vă fie de folos aceste sfaturi în a face alegerea potrivită.

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

2 comentarii

  1. Eu am zis mereu ca gazduirea in Ro e cea mai tare. DUpa ce am testat VPS-urile din afara, mi-am schimbat parerea! 🙂 Ieftin si bun!

    • Yama, daca ai site adresat romanilor, trebuie sa-l gazduiesti in Romania, altfel se va incarca naspa, indiferent de cate resurse hardware alocate ai.

      Cu ce te ajuta ca ai mai mult CPU, RAM si spatiu, daca site-ul tau se incarca, pe test facut din Romania (ceipam.eu/ro/httpspeed.php) din cache, adica la cel putin a doua rulare, in ~350 ms si al meu in ~7 ms? Este o diferenta mare, vizibila cu ochiul liber.

      Daca tii la SEO si vrei sa le oferi vizitatorilor tai o experienta cat mai placuta, iti gazduiesti site-ul in Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *