SEO de Mondiale. Cum să-ţi duci site-ul pe prima pagină în Google

gol inscris

SEO de Mondiale sau cum să-ţi duci site-ul pe prima pagină în Google, pentru că asta au făcut cei de la mondial2014.ro.

După cum ştiţi, cei care îmi citiţi blogul, am acoperit în totalitate meciurile care s-au disputat până acum la Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia 2014, asta însemnând că v-am scris opinia mea în legătură cu jocurile care au avut loc, în cazul că nu aţi putut să le vedeţi în direct, am încercat să prevăd ceea ce se va întâmpla în întâlnirile din optimi, sferturi şi semifinale, până acum greşind o singură partidă (Brazilia – Columbia).

Când vine vorba despre SEO (Search Engine Optimization – optimizare pentru motorul de căutare) şi Campionatul Mondial de Fotbal, am aruncat o privire pe rezultatele Google şi am observat un site interesant: mondial2014.ro.

Este interesant prin prisma faptului că reuşeşte să se poziţioneze pe prima pagină în căutările de pe Google referitoare la Campionatul Mondial de Fotbal, cam pe orice cuvânt cheie ai da search, aşa că am început să-l disec mai bine, pentru a vă arăta şi vouă cum se întâmplă acest lucru.

Platforma pe care o foloseşte respectivul site, este WordPress, cea preferată în special de către bloggeri, aşa cum sunt şi eu, însă care este folosită şi pentru orice altă prezenţă pe Internet, indiferent de mărime: ziare uriaşe, din afara ţării, folosesc WordPress, ziare mari de la noi folosesc WordPress, aşa cum este Fanatik, magazine on-line, site-uri de prezentare şi aşa mai departe, se bazeaza pe aceasta platforma. WordPress este un CMS (Content Management System – Sistem de management al conţinutului) uşor de utilizat, prietenos din punct de vedere SEO, având în spate o comunitate mare care-i asigură actualizări dese, atât în ceea ce priveşte felul în care funcţionează acesta, cât şi în domeniul securităţii.

Revenind la site-ul nostru, te-ai gândi că poate este unul foarte vechi, care are nu ştiu câte linkuri înspre el şi un PageRank mare. Nu este chiar aşa. La o simplă verificare, vedem că domeniul a fost înregistrat la data de 30.06.2012, nu este inclus în Google PageRank, iar site-ul a fost realizat cu unicul scop, probabil, de a servi Cupei Mondiale de anul acesta.

În ceea ce priveşte linkurile către el, nici acestea nu sunt deloc multe: doar 115, trimise din 8 domenii principale. Autoritatea domeniului este una destul de mică, 15/100, iar autoritatea paginii la fel, 26/100.

Ei bine, ţinând cont de toţi factorii nefavorabili prezentaţi mai sus, cum reuşeşte acest site să se afle pe prima pagină în Google, cam pe toate căutările care contează în legătură cu prezentul Campionat Mondial?

Dacă în ceea ce priveşte optimizarea SEO off-page, lucrurile sunt destul de clare şi le-am lămurit mai sus, nefiind unele de senzaţie, hai să aruncăm o privire la ceea ce se întâmplă în legătură cu optimizarea SEO on-page.

Titlul a fost ales de nişte oameni care se pricep la SEO, pentru că mondial2014 este începutul pentru ceea ce au dorit să facă. Lumea va căuta „rezumat mondial(e)”, „meciuri mondial(e)”, „jocuri mondial(e)”, „echipe mondial(e)” şi aşa mai departe, adică nişte cuvinte cheie care nu au o dificultate prea mare de a ajunge pe prima pagină, însă care sunt căutate de multă lume.

În continuare, titlul site-ului anunţă exact despre ce este acesta: <title>Campionatul Mondial de Fotbal 2014</title>.

Mai departe, tot ceea ce se întâmplă pe acel site, este optimizat astfel încât să acopere cam orice are legătură cu respectiva competiţie, realizând o densitate mare pe cuvintele cheie.

Iată un exemplu perfect de site, în care optimizarea on-page este mai importantă decât cea off-page şi care ne arată cam cum doreşte Google să se desfăşoare toată treaba, începând cu actualizările pe care le-au făcut specialiştii acestei companii în ultima vreme şi despre care v-am mai vorbit pe aici.

Aproximativ în acelaşi mod am dus şi eu cik.ro pe prima pagină, pentru „securitate IT”. Titlul care să anunţe asta şi articole unice pe cuvintele respective, scrise în totalitate de mine, fără copy-paste de altundeva din România, chiar dacă au mai fost traduceri ale unor articole din afară, acestea au fost realizate de mine şi am precizat sursa mereu, plus etichete şi linkuri pe acea expresie.

Da-i share pe:
TwitterFacebookGoogle+

Un comentariu

  1. Nu este vorba despre link-uri la Google in momentul de fata. Oricum, Google are boost-ul ala nesimtit cu rezultate… putini dau click pe site-ul 2…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *